5 juli 2010

Nationaldagen 4 of juli & Barbros födelsedag

Idag packades vår vita hyrbil.
Vi lämnade San Fransisco och en
roadtrip till södra Kalifornien startade.
Resrutten idag gick längs gamla motorvägen,
Highway 1. Vi valde bort de två stora
motorvägarna 101 och 5. Dessa hade gått
snabbare men det var vi inte ute efter.
Hw 1 går utmed Stilla havet och är en skön naturupplevelse.
Fantastiskt vackert.

Stora träd kämpande i det karga landskapet.

Dofter av cederträd blandades av vilt
växande dill längs vägen.

Skummande vågor slår mot strand och klippväggar.

I natt sover vi i Monteray, en idyll.
Vi har promenerat längs Fishermans warf ikväll
och ätit god mexikansk mat.

Herrarna var tvungna att slinka in på
Chocolatefactory på vägen till motellet.
Nu har vi smaskat (men tala inte om det för Pernilla...)
Jonas har ju trots allt godisförbud.

Fishermans warf i Monteray

God natt!

PS Vad händer i Sverige? Uppdatera oss gärna!


6 kommentarer:

  1. Det är hysteriskt varmt, så varmt att man nästan inte kan sova. Det stämmer alltså att efter en vidrigt kall vinter blir det en varm sommar! Jag kunde inte längta mer efter semester, särskilt efter syskonbesöket i helgen!

    På torsdag åker jag till Strömstad och spenderar helgen där, ska åka båt och sola. Yes, jag har tagit upp bruntävlingen.

    Annars.... är det jobb som vanligt. kram!

    SvaraRadera
  2. Låter som att ni har det bra, dock lite kallt i vattnet, mycket varmare i vattnet här, ca 25 grader kanske...

    Det är väl dags för en statusrapport om hur hemmet står sig. Kan rapportera att en blomma har dött, skulle tippa på att det är en solros. det är svårt att se när den är så hoptorkad. Har skördat en tomat som ska ätas till kyckling idag. Jordgubbarna har blivit röda så jag ska ut och plocka senare idag.

    Till pappas glädje kan jag berätta att vi har skaffat katt. Grannkatten lever i princip här, följer varje steg jag går. omöjligt att hålla honom borta. Jag hade mitt fönster öppet och vips satt det en katt som hade hoppat in utifrån.

    Sen undrar jag hur man ska göra för att sänka värmen här, har sänkt på termostaten i tvättstugan från 3,5 till 2 men det är ändå 27 grader i köket, e det bara att fortsätta sänka eller? Har ju sänkte nästan 50%.

    Det var väl allt.

    Ha de

    SvaraRadera
  3. Daniel för allt i världen se till så att katten är kvar när jag kommer hem på semester :)

    SvaraRadera
  4. Daniel: Pappa höll på att sätta morgonkaffet i halsen och vrålade nej när vi läste om katten.

    Så klart katten gillar dig, sköt om honom du.

    Så här är med pannan: All värme är avslagen. Den knappen du sänkte har med ventilationen att göra. Höj den igen.
    Det enda du kan göra är att kolla att alla element är på noll. Å andra sidan är det termostat så det har ingen betydelse.

    Dra ner markiserna så långt det går, det stänger ute en del värme. Låt dem vara nere tills värmen ger sig.

    Idag reser vi mot Los Angeles, det är säkert varmt där med.

    SvaraRadera
  5. Ser ut som om ni har det oförskämt bra! Roligt för er =) Ser riktigt vacker ut och kan bara tänka mig att det är vackrare Irl. Hoppas ni har en fortsatt trevlig resa.

    SvaraRadera
  6. aaaaah pappa!!! vad är det jag läser...
    hehehe.. =)

    jag e inte så duktig själv. du får äta precis vad du vill!

    ha de gott alla nu
    kram

    SvaraRadera